ACTIVIDADE

A actividade da Fundación Barrié a mes ou semana vista

Conferencia "Presentación do Atlas"

Estrella de Diego, Catedrática da Universidade Complutense de Madrid

Martes 03 de Marzo de 2020

Sede A Coruña

Ata completar aforo

Aberto ao público

Estrella de Diego
Catedrática da Universidade Complutense de Madrid
Título: Presentación do Atlas

Nos últimos anos a América Latina pasou a ocupar un papel privilexiado na escena internacional das artes visuais. Despois do boom da arte contemporánea chegada a Europa, ou os Estados desde esa área xeográfica na década de 1990, o discurso crítico fixo o percorrido inverso e cada vez con máis forza a produción visual e teórica desde a América Latina, incluída a produción novohispana, foi tomando as posicións que lle correspondían no entramado global.

Hoxe ninguén pon en tela de xuízo que a América Latina é un lugar onde ocorreron e ocorren cousas moi relevantes, parte dun discurso que obriga a reformular a narrativa occidental ata hai pouco gobernada esencialmente pola arte europea e estadounidense. Malia todo, é complexo falar da América Latina como un lugar compacto. Trátase máis ben unha fascinante diversidade imposible de reducir a modelos ou xeografías.

Por este motivo, as presentes sesións –abordadas por historiadores, escritores, arquitectos, comisarios…– non aspiran a ofrecer un mapeo exhaustivo do continente, senón a trazar un pequeno Atlas portátil. Este irá abordando algunhas das cuestións que, desde a América Latina, puxeron en xaque o modelo da modernidade occidental –ata hai pouco sen contar con esa parte do mundo– e todo o sistema colonial de pensamento. Son as cuestións que nos devolven desde ultramar a nosa propia imaxe occidental renovada.