BUSCAR
Memoria Anual 2022
IDENTIDADE VISUAL CORPORATIVA
SUBSCRICIÓN AO NEWSLETTER
Reciba no seu correo toda a actualidade da Fundación Barrié
Subscribirse
CONTACTO DE PRENSA
Suzana Mihalic
Directora de Comunicación e Imaxe Corporativa
T. +34 981 060 091 / 659 459 030
smihalic@fbarrie.org
Exposición organizada pola Fundación Barrié en coprodución coa Fundación ”la Caixa”
Lugar: Fundación Barrié. Cantón Grande, 9. 15003 A Coruña
Datas: Do 7 de outubro de 2021 ao 23 de xaneiro de 2022
Comisariada por Nimfa Bisbe, xefa das coleccións de arte da Fundación ”la Caixa”, a exposición abrangue un abano amplo de formatos artísticos: pinturas, esculturas, fotografías, instalacións e vídeos.
A exposición amplía así a oferta expositiva contemporánea da Fundación Barrié, que, nunha sala superior, amosa unha selección de obras da súa Colección de Pintura Contemporánea Internacional.
O visitante poderá solicitar, de forma gratuíta, auriculares na librería e acceder á audioguía da exposición, descargable a través dun código QR. Así mesmo, a exposición completarase con actividades didácticas dirixidas á comunidade educativa e visitas guiadas reducidas.
A exposición foi organizada pola Fundación Barrié en coprodución coa Fundación ”la Caixa” e enmárcase nun convenio de colaboración entre a Fundación ”la Caixa” e a Xunta de Galicia para impulsar o Xacobeo 2021-2022
Á presentación da exposición asistiron Carmen Arias Romero, directora da Fundación Barrié; Ignasi Miro Borrás, director Corporativo da área de Cultura e Ciencia da Fundación ”la Caixa”; Nimfa Bisbe, xefa das coleccións de arte da Fundación ”la Caixa” e comisaria da exposición, e Susana Santos, responsable territorial da Fundación ”la Caixa” en Galicia.
A exposición HUMANO, MÁIS HUMANO
O ser humano é un dos grandes temas da arte de todos os tempos. Artistas de todas as disciplinas e estilos teñen explorado as súas múltiples e complexas facetas: a súa figura e corpo, os seus xestos e actitudes, as súas ideas e sentimentos, os seus soños e paixóns, a súa vulnerabilidade e fortaleza.
Esta exposición aborda parte desas representacións e vivencias humanas a través de trece obras da Colección de Arte Contemporánea da Fundación ”la Caixa”. O título da mostra está tomado do libro homónimo de Josep Maria Esquirol, quen, tras reler Nietzsche e o seu libro Humano, demasiado humano, decidiu titular igual a súa propia obra, pero substituíndo demasiado por máis, porque non se trata de ver o mundo como un ser superior e ir alén do humano, como propuña o filósofo alemán; o humano non é unha condición que deba ser superada, senón que o valioso para o noso mundo e a nosa cultura é intensificar e afondar no máis humano. E iso implica recoñecer a súa vulnerabilidade que, como escribe Esquirol, é a que fornece ao ser humano a capacidade de sentir e sufrir, e por iso mesmo, de pensar e loitar.
Esta exposición xestouse durante o período de incerteza e confinamento que provocou a pandemia global da COVID-19, un tempo que puxo de relevo a fraxilidade do ser humano e que nos transportou á angustia do illamento, mais tamén á reflexión de como nos situamos e habitamos o mundo. O imperativo da distancia social fixo que tomemos conciencia do valor da intimidade e da casa como abeiro perante as dificultades e perigos externos, pero sobre todo permitiunos comprender o ser humano como ser relacional e a necesidade de compartir e sentir que non estamos sós. O ser humano forma parte da pluralidade do mundo, e a súa existencia depende dunha trama de relacións estabelecidas non só cos demais humanos, senón tamén co resto dos seres vivos e das cousas que poboan o mundo. Esta experiencia, que afectou a toda a humanidade, pero que vivimos en singular, provocou un desexo enorme de reencontro, de volver sentirnos unidos, de compartirmos a vida e vivirmos o mundo.
A palabra humanidade guiou, xa que logo, a selección de obras expostas, como tamén o fixeron as que se repetiron decote durante estes longos meses: soidade, corpo, vulnerabilidade, resistencia, intemperie, abeiro, inmobilidade; e, por suposto, interacción social, convivencia e celebración.
A exposición presenta dous escenarios completamente distintos nos que pezas de diferentes períodos e xéneros se resignifican coa mirada das nosas vivencias recentes. O primeiro componse de catro pinturas de gran formato, producidas na década de 1980, que teñen como motivo a figura humana. Realizadas con pinceladas densas, vibrantes e emotivas, estas obras crean un espazo simbólico no que flúe unha corrente multicolor de corpos de carácter arcaico, racial e antropomorfo. A. R. Penck elabora un repertorio de signos e figuras esquemáticas para que sexan comprensibles en todas as culturas. Miquel Barceló expresa a animalidade do ser humano cun xesto impulsivo e crispado. Jean-Michel Basquiat pinta unha máscara de beizos selados na que resoa a bestialidade do racismo. E Georg Baselitz pon as súas figuras do revés para tentar volver ser, para reaprender o mundo e restituír a emoción ao feito pictórico.
O segundo eido reúne imaxes máis próximas ao real. Xira arredor da experiencia vivencial e artéllase a través das oposicións entre exterior e interior, espazo privado e espazo público, e inmobilidade e movemento. Componse de varias obras de diversas disciplinas que amosan formas de reclusión e fraxilidade, seguidas de imaxes de convivencia, diversión e celebración colectiva. Anna Malagrida fotografa a incomunicación que xera a vida nas grandes cidades, e Liu Jianhua alude á ambición do capitalismo global representando a fraxilidade dos alicerces da arquitectura occidental nas cidades contemporáneas chinesas. Sam Taylor-Wood retrata o tedio e a soidade contemporáneas; Jean-Marc Bustamante resalta a animada reunión de adolescentes nunha discoteca, mentres que Vik Muniz reproduce e dá relevo á monumental masa humana que fotografou Weegee na praia de Coney Island, unha imaxe que se converteu nunha icona da fotografía e que, actualmente, nos semella inaudita. Afastados do balbordo e do ruído humano, artistas como Txomin Badiola, Jorge Barbi e Gino Rubert exploran os efectos do illamento para afondaren na súa identidade máis persoal. A exposición finaliza co exuberante bulicio humano que proxecta o vídeo de Stephen Dean: unha explosión de alegría dos espectadores nun charramangueiro estadio de fútbol, celebrando o seu triunfo.
Nimfa Bisbe, comisaria e xefa das
coleccións de arte da Fundación ”la Caixa”.
A Colección ”la Caixa” de ArteContemporáneo reúne máis dun milleiro de obras desde a súa creación en 1985. Cunha clara vocación internacional, busca a representación de todas as prácticas artísticas, desde a pintura e a escultura ata a fotografía ou o videoarte. Un dos seus obxectivos pasa por conectar a arte española coas tendencias internacionais e constitúe un valioso fondo que permite difundir a arte contemporánea e fomentar o seu coñecemento e estudo.
Joseph Beuys, Antoni Tàpies, Gerhard Richter, Bruce Nauman ou Juan Muñoz son algúns dos nomes da colección, que sempre pretendeu mostrar a diversidade de discursos visuais e conceptuais da arte contemporáneo.
RECURSOS DISPONIBLES
Imaxes
Videos