ACTIVIDADE

SUBSCRICIÓN AO NEWSLETTER

Reciba no seu correo toda a actualidade da Fundación Barrié

Subscribirse

Conferencia: "Jacopo da Pontormo. Manierismo e melancolía"

PONTORMO CARUCCI, JACOPO called 1494-1556. Venus and Cupid. Florence, Accademia

2017. Photo Scala, Florence - courtesy of the Ministero Beni e Att. Culturali e del Turismo

Xoves 01 de Marzo de 2018

Paraninfo da Facultade de Xeografía e Historia da Universidade de Santiago

Ata completar aforo

Aberto ao público

Francisco Jarauta
Filósofo
Título: Jacopo da Pontormo. Manierismo e melancolía

Ciclo de conferencias 2017-2018: A era dos xenios. De Miguel Ángel a Arcimboldo, organizado pola Fundación Barrié e a Fundación Amigos do Museo do Prado.

Pontormo ou a lenda de Pontormo, difícil circunscribir o argumento e probablemente facelo non axude a nada, escribía Mario Luzi na súa Felicità turbate. Mito ou lenda e en todo caso fantasiosa elaboración dunha secular rêverie, así pode considerarse tanto do punto de vista filolóxico como crítico a historia dunha das figuras máis estrañas do renacemento florentino. Vasari nas Vite o representaba como “malinconico e solitario”, anotando que “andava sempre nuove cose ghiribizzando” nunha especie de extravagancia que os seus coetáneos se encargaron de alimentar, Bronzino, “caro discípulo”, o primeiro de entre eles. A súa pintura era vista como un sforzare la natura, como unha maniera, unha construción mental, unha proxección da percepción subxectiva sobre os obxectos, as figuras do mundo. Poderíase falar, no seu caso, dunha pintura filosófica e visionaria, de aí a dirección e fortuna dunha recepción sempre difícil, oscilante entre o entusiasmo e o esquecemento.