Francisco Calvo Serraller

Catedrático de Historia da Arte, Universidade Complutense de Madrid

Director do Museo do Prado entre 1993 e 1994 e membro da Real Academia de Belas Artes de San Fernando. Doutor Honoris Causa pola Universidade de Salamanca, vogal do Consello Reitor do Instituto Valenciano de Arte Moderna e membro fundador e vogal do Padroado da Fundación Amigos do Museo do Prado. Dirixe cursos en diversas institucións (Universidade Internacional Menéndez Pelayo, Fundación Amigos do Museo do Prado, Real Asociación de Amigos do MNCARS) e participa en congresos e seminarios internacionais. Crítico de arte e director da colección de arte en distintas editoriais. Dirixe xunto a Miguel Zugaza a Enciclopedia del Museo del Prado. Comisario de importantes exposicións como: Goya. La imagen de la mujer, Picasso. Tradición y vanguardia, Pintura española de El Greco a Picasso, Modigliani y su tiempo, Arte español en la colección del IVAM, Goya y el infante Don Luis: reino y exilio e El Museo del Prado y los artistas contemporáneos.

Juan José Lahuerta

Profesor de Historia da Arte, Escola de Arquitectura de Barcelona

Juan José Lahuerta é profesor de Historia da Arte na Escola de Arquitectura de Barcelona. É autor de distintos libros sobre temas de arte e arquitectura contemporáneas, como por exemplo, entre outros, 1927. La abstracción necesaria (1989), Antoni Gaudí. Arquitectura, ideología y política (1993), Decir Anti es decir Pro. Escenas de la vanguardia en España (1999), El fenómeno del éxtasis (2004), Estudios antiguos (Premio internacional de ensaio do Círculo de Belas Artes 2009), Humaredas. Arquitectura, ornamentación, medios impresos (2010), Religious Painting. Picasso and Max von Moos (2014), Photography or Life. Popular Mies (2015), On Loos, Ornament and Crime (2015), Marginalia. Aby Warburg, Carl Einstein (2015), Gaudí. Fire and Ashes (2016). É membro do consello de redacción de Casabella (Milano) e fundador e director da editorial Mudito & Co (Barcelona). Entre outras cousas foi asesor do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), membro do Collegio Docente no IUAV (Venezia), “senior curator” do Museu Picasso (Barcelona), profesor en New York University, e Xefe de Coleccións do Museo Nacional de Arte de Cataluña. Actualmente é o director da Cátedra Gaudí.

Félix de Azúa

Doutor en Filosofía e catedrático xubilado de Estética

Félix de Azúa naceu en Barcelona en 1944. Doutor en Filosofía e catedrático xubilado de Estética, é colaborador habitual do diario El País.
Publicou os libros de poemas Cepo para nutria, El velo en el rostro de Agamenón, Edgar en Stephane, Lengua de cal y Farra. A súa poesía está reunida, ata 2007, en Última sangre. Publicou as novelas Las lecciones de Jena, Las lecciones suspendidas, Ultima lección, Mansura, Historia de un idiota contada por él mismo, Diario de un hombre humillado (Premio Herralde), Cambio de bandera, Demasiadas preguntas e Momentos decisivos. A súa obra ensaística é ampla: La paradoja del primitivo, El aprendizaje de la decepción, Venecia, Baudelaire y el artista de la vida moderna, Diccionario de las artes, Salidas de tono, Lecturas compulsivas, La invención de Caín, Cortocircuitos: imágenes mudas, Esplendor y nada e La pasión domesticada. Os libros recentes son Ovejas negras, Abierto a todas horas, Autobiografía sin vida (Mondadori, 2010), Autobiografía de papel (Mondadori, 2013), La invención de Caín (Debate, 2015), Génesis (Literatura Random House, 2015) e Nuevas lecturas compulsivas (Círculo de Tiza, 2017).
En xuño de 2015, foi elixido membro da Real Academia Española para ocupar a cadeira "H".
Escritor experto en todos os xéneros, a súa obra caracterízase por un notable sentido do humor e unha profunda capacidade de análise.

Marga Paz

Directora-Xerente, Real Asociación Amigos do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

Directora-Xerente da Real Asociación Amigos do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. Estudou Historia da Arte na Universidade Complutense de Madrid e na Université da Sorbonne, París IV. Entre 1984 e 1986 foi comisaria de exposicións nos madrileños Centro de Exposicións do Ministerio de Cultura, Biblioteca Nacional ou Palacio de Velázquez. Durante a etapa 1986-1992 dirixiu en Madrid a Galería Marga Paz e en 1992-94 a londinense Galería Anthony D’Offay. Desde 1994 ata a actualidade foi comisaria de exposicións na Fundación Serralves (Oporto), Sala Rekalde (Bilbao), Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), IVAM (Valencia), Centro Atlántico de Arte Moderna (As Palmas de Gran Canaria), Museo de Belas Artes de Bilbao, Museum Frieder Burda (Baden-Baden), Fundación Caixa de Pensions (Barcelona) ou Bucherius Kunst Forum (Hamburgo). Andy Warhol, Richard Long, Roberto Matta, Gilbert & Georges, Oskar Schlemmer, Richard Hamilton, Christopher Wool, Magdalena Abakanowicz ou Francis Picabia son algúns dos artistas con cuxa obra ten traballado.