Isidro Bango

Catedrático de Historia da Arte, Universidade Autónoma de Madrid

Doutor en Historia da Arte e Catedrático de Arte Antiga e Medieval na Universidade Autónoma de Madrid. É decano da Facultade de Filosofía e Letras da UAM (1995-1998) e dirixe numerosos proxectos de investigación. A súa actividade centrouse en diversas áreas de estudo que abordan diferentes aspectos da cultura medieval: prerrománico hispano, arquitectura románica, as peregrinacións e a cultura medieval, as imaxes e o seu significado, arquitectura monástica, o Bosco, etc. Creador e codirector da colección Cuadernos del Arte Español (Historia 16) e director da colección Conocer el Arte (Arlanza), entre outros. Desde 1988 mantén unha ininterrompida actividade editorial, sendo autor de máis dunha trintena de libros e de numerosos artigos de investigación. Así mesmo, é comisario de importantes exposicións, como La historia de un Reyno. Sancho el Mayor y sus herederos, Las Edades del Hombre, Alfonso X, el Sabio e A Su imagen. Arte, cultura y religión.

Luis Alberto de Cuenca

Profesor de Investigación, Consello Superior de Investigacións Científicas

Doutor en Filoloxía Clásica pola Universidade Autónoma de Madrid e profesor de Investigación do Instituto de Linguas e Culturas do Mediterráneo e Oriente Próximo do Consello Superior de Investigacións Científicas, sendo director do seu Instituto de Filoloxía entre 1995 e 1996. Publica o seu primeiro libro de poemas, Los retratos, en 1971 e desde entón convértese nun autor decisivo para a poesía española. Ao longo da súa carreira exerce varios postos destacados dentro do eido da cultura, como o de director da Biblioteca Nacional, así como o de Secretario de Estado de Cultura dende 1999 ata 2004. Ademais, é académico de número da Real Academia da Historia desde 2010. É galardoado con numerosos premios e distincións entre os que salientan o Premio Nacional da Crítica en 1986, a Gran Cruz de Isabel a Católica en 2004, o Premio de Cultura da Comunidade de Madrid en 2007 e o Premio Nacional de Poesía 2015.

José Ramón Pérez-Accino

Profesor de Historia Antiga, Universidade Complutense

Especializado en literatura e textos do antigo Exipto, imparte clases de Exiptoloxía no Birkbeck College da University of London e na Universidade Complutense. Traballa en campañas arqueolóxicas en Exipto, Israel e España. É membro do Institute of Archaeology (University of London), do consello da International Association of Egyptologists e do consello editorial da revista Trabajos de Egiptología. Membro da Misión Arqueolóxica Española en Heracleópolis Magna (Ehnasya el Medina) en 1990, 2006-2009 e en 2012 e 2013. Participa en varios proxectos de investigación internacionais en Exipto (Tell Ibrahim Awad e tumba de Ankhtyfy) e é director técnico do proxecto de restauración e rehabilitación da Tumba Tebana nº 39 (Puimra) en Luxor. Publica artigos no Boletín de la Asociación Española de EgiptologíaHistoria 16 e na Revista de Arqueología.

Manuela Mena

Xefa de Conservación de Pintura do Século XVIII e Goya, Museo do Prado

Conservadora de Debuxos e Estampas, e subdirectora das Áreas de Conservación, Investigación e Restauración do Museo do Prado entre 1981 e 1996. É vogal da Xunta de Cualificación, Valoración e Exportación de Obras de Interese Histórico do Ministerio de Cultura e vogal do Corpo Facultativo de Conservadores de Museos, do Real Padroado do Museo do Prado, ademais de membro do ICOM e do Comité Científico do Musée Goya de Castres (Francia) desde 1981. Posúe diversas condecoracións e galardóns entre as que se encontra a Medalla de Prata ao Mérito ás Belas Artes do Ministerio de Cultura. É comisaria de numerosas exposicións, destacando no Museo do Prado: A beleza encerrada. Dende Fra Angelico ata Fortuny e Goya en Madrid.

Agustín Sánchez Vidal

Catedrático emérito de Historia da Arte, Universidade de Zaragoza

Ensaísta, guionista, novelista e catedrático de Historia do Cine da Universidade de Zaragoza. Entre 1976 e 1980 traballa con Luis Buñuel sobre a súa Obra literaria (1982), converténdose nun dos seus estudosos máis reputados. Publica multitude de libros sobre cine, arte e literatura, destacando os seus estudos sobre a Xeración do 27 e sobre directores cinematográficos. Tamén colabora en catálogos de exposicións como El surrealismo en España, celebrada no Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía en 1994, ou os realizados sobre Salvador Dalí para a Hayward Gallery de Londres e o Metropolitan Museum de Nova York en 1994 e 1995 respectivamente. Traballa como asesor para programas de televisión e é coguionista xunto a Carlos Saura de Buñuel y la mesa del rey Salomón (2001). En 2008 recibe o Premio Primavera de Novela polo seu libro Nudo de Sangre e en 2016 o Premio das Letras Aragonesas polo conxunto da súa obra.