ACTIVIDADE

Carlus Padrissa
Codirector de La Fura dels Baus
Título: Ópera esférica

Resumo: A Fura dels Baus é excentricidade, innovación, adaptación, ritmo, evolución e transgresión. Esa esencia tan propia e única levouna a ser pioneira en reconceptualizar dous dos aspectos máis importantes de toda arte dramática: o espazo e o público. Así pois, respectivamente, redefiniron o espazo de actuación –trasladándoo a espazos non convencionais– e trocaron de pasivo a activo o papel do público, rachando deste xeito a “cuarta parede”. A inquietude e a necesidade constante de exploraren novas tendencias artísticas desenvolveron, mediante un proceso de creación colectiva, unha linguaxe, un estilo e unha estética propias. O que hoxe en día chámase “linguaxe furera”, que souberon levar a diferentes xéneros artísticos: a arte escénica, a ópera, o cinema ou o macroespectáculo.

A conferencia de Padrissa abordará as distintas disciplinas artísticas que conviven nunha ópera: a obra de arte total, tal como acuñou Richard Wagner. Desde o teatro físico ata a música, pasando pola poesía e, penetrando no terreo furero, tamén cómpre facer especial fincapé na vangardista escenografía utilizada pola compañía. E é que La Fura foi pioneira en utilizar elementos tan diversos como grúas, depósitos de auga, cordas de escalada, vestiario transgresor ou elementos tecnolóxicos. Cabe salientar o uso de grandes espazos e grandes máquinas, con plena liberdade visual.

Vídeo - resumo da conferencia de Carlus Padrissa, Codirector La Fura dels Baus, no noso ciclo "A obra de arte total na arte contemporánea" na Fundación Amigos do Museo Reina Sofía.